יום רביעי, 23 בינואר 2013

היכונו לשבוע החלל!

בשבוע הקרוב, בין התאריכים 27/1 ועד 31/1 יחול "שבוע החלל" בישראל.
בשבוע זה יתקיימו אירועים רבים בחסות סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה ובשיתוף קרן רמון, ובינהם הרצאות, תערוכות, מפגשים עם אסטרונאוטים ועוד. רוב האירועים הם בחינם או בתשלום סמלי.
זו השנה הראשונה שנערכים אירועים בסדר גודל כזה, ואני מקווה שזו תחילתה של מגמה שתלך ותתרחב גם לכלל רחבי הארץ בשנים הבאות.

השנה אנחנו מזכירים את שנת העשור לאסון המעבורת קולומביה, בו נספה האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון, יחד עם ששת חברי הצוות הנוספים קלפנה צ'אוולה, ריק האסבנד, ויליאם מקול, לורל קלארק, דיוויד בראון ומייקל אנדרסון.

במהלך שבוע זה יתקיים גם כנס החלל הבינלאומי על שם אילן רמון, ובו יתארחו אישים בכירים מסוכנויות ותעשיות החלל בעולם, ובינהם ראש נאס"א צ'רלס בולדן.
לפרטים וקישורים: http://most.gov.il/SLH/spaceweek/Pages/default.aspx

ביום ראשון (27/1), בין שלל ההרצאות המגוונות שיועברו, ארצה גם אני במסעדה/באר "ויקי כריסטינה" שבמתחם התחנה בתל-אביב בשעה 20:30. אנא הבטיחו את מקומכם והתקשרו להזמין מקום בטלפון 03-7367272.
ההרצאה ששמה "הנוסעים למאדים מתבקשים להגיע לשער 10" תעסוק בתכניות החלל שמתהוות ממש עכשיו, והולכות להפוך את המדע הבדיוני למציאות כבר בעשור הנוכחי.
ההרצאה פתוחה לקהל הרחב וכמו תמיד אשמח לפגוש אתכם (לארוע בפייסבוק).

2 תגובות:

  1. תוכנית החלל הישראלית בהחלט מרתקת. אני גאה מהמדינה ה"קטנה" שלי שכ"כ בקדמת החזית המדע ותורמת כ"כ לאנושות !

    השבמחק
  2. שירבו עוד ארועים כאלה בארצנו - למרות שאינני בטוחה לגבי מידת תרומתם לאנושות, הם בהחלט יכולים לעורר את סקרנותם של בני נוער וילדים ובכך להשפיע על עיצוב עתידנו.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.